دانلود فیلم

  • آخرین فیلم ها
  • آخرین سریال ها
  • آخرین انیمیشن ها
  • آخرین آهنگ ها
  • متفرقه

دانلود فیلم ایرانی جامه دران با لینک مستقیم و کیفیت متوسط و عالی

فیلم جامه دران با کیفیت متوسط و عالی DVD

دانلود فیلم جامه دران

دانلود فیلم جامه دران با کیفیت خوب و لینک مستقیم

منتشر کننده ی فایل : گروه ای فان

موضوع : اجتماعی

فرمت : mkv , mp4

حجم : 630 , 328 مگابایت

مدت زمان: 90 دقیقه

محصول : ایران

سال ساخت : 1393

کارگردان : حمیدرضا قطبی

بازیگران : مهتاب کرامتی، باران کوثری، پگاه آهنگرانی، افسر اسدی، مصطفی زمانی، محمود بهروزیان، فرزانه نشاط‌خواه، الهام نامی و…

خلاصه داستان : زنی به نام شیرین در مراسم ختم پدرش به روابط جدیدی در زندگی او پی می‌برد و حقایقی تازه را کشف می‌کند…

توضیحات و اخبار این اثر : جامه‌دران فیلمی ایرانی است که در سال ۱۳۹۳ ساخته شد. فیلمنامهٔ این فیلم که اقتباسی از کتابی به همین نام نوشتهٔ ناهید طباطبایی است را حمیدرضا قطبی و ناهید طباطبایی مشترکا نوشته‌اند و کارگردانی آن را حمیدرضا قطبی بر عهده داشته است.

این فیلم اولین اثر سینمایی حمیدرضا قطبی است و در بخش مسابقه نگاه نو سی و سومین دوره جشنواره فیلم فجر حضور دارد.


لینک های دانلود فیلم جامه دران :

نسخه با کیفیت

دانلود از لینک مستقیم

نسخه کم حجم

دانلود از لینک مستقیم

«جامه‌دران» فیلمی با جامه و قبای داستان گویی است که با اقتباس از رمانی معاصر بر این لواح و جامه تکیه زده است و از معدود فیلمنامه های اقتباسی این جشنواره به حساب می‌آید که موفق هم بوده است. قصه آدم ها و جامعه ای چند طبقه، که از حاکمیت جامعه بورژوآزی رنج می برد. آدم‌هایی در جامه ی خان و ارباب و حاکمیت که آدم هایی محکوم به رعیت و دسته چندم بودن را در چنگال خودخواهی های خود قربانی می کنند. طبقه ای که در بازی ارباب و رعیتی، عشق و زندگی و در نهایت فرزند خود را نیز برای اربابان حاکم و حاکمیت خود باید ببازند. داستان تلخ فرزند فروشی این بار نه به دلخواه که به اجبار اربابی که نمی تواند از معشوقه و زن هم طبقه ی نازای خود بچه ای داشته باشد و از دیگر زن خود گوهر که کارگرزاده‌ای است در حسرت عشق و نقش ماشین فرزندزا را برای آقا بازی می کند به جبران نازایی معشوق هم طبقه ی خود تصمیم می‌گیرد.

فیلم «جامه‌دران» تماماً قصه می گوید و به داستانگو بودن فیلم تا پایان وفادار است. اگرچه کارگردانی کار در روایتِ خوب و یکدست خود گاهی با خطاهای روایی و چند دستگی فرم و شکل مواجه می شود ، اما همه ی عناصر فیلم به معنای واقعی در خدمت قصه و داستان فیلم است. فیلمبرداری خوب و بی زرق و برق «جامه‌دران» از ویژگی مرسوم کارگردانان فیلم اولی که گاهی در پله ی دیده شدن و فرم و شکل می ماند و فیلم را تهی از ژرفا و معنا و بطن می کنند به دور است. صحنه و لباس خوب و در خدمت کار که از ویژگی‌های مهم این فیلم است و فیلم را در دو دوره تاریخی و سه جغرافیای متفاوت از یکدیگر روایت می کند و با همه سختی های صحنه و لباسی که قرار است دوره معاصر تاریخی را روایت کند، در فرم و شکل یکدست است و به ذوق نمی زند. چه بسا در بسیاری از برهه های زمانی این صحنه و صحنه آرایی است که به کمک قصه و فیلم می آید. بازی های به فراخورِ داستان، رنگارنگ و به اندازه و فیلمنامه ای که نمره ی قبولی می گیرد، «جامه‌دران» را به یک فیلم شریف و سلامت بدل ساخته است که تلاش دارد تا با تماشاگر خود گفتگو داشته باشد و از متلکم الوحده بودن دوری می‌جوید.

«جامه‌دران» ارزش توجه بیشتری دارد ، چرا که جامعه شناسانه به سراغ داستانی با رگه های اجتماعی و تاریخی رفته است و جدا از جسارت تهیه کننده و کارگردان ، درک هم معنایی این اتفاق در تاریخ گذشته با اتفاقاتی از این دست در حال جامعه ، نشان از بلوغی فکری و اندیشگون در سازندگان اثر دارد که بسیاری از مدعیان سینمای اجتماعی این درک را نداشته و تنها به لحن اجتماعی در فیلم‌هایشان بسنده می کنند. باید به همه عوامل این فیلم خسته نباشید گفت، علی‌الخصوص تهیه کننده که این جسارت را داشته است تا به عنوان فیلم اول یک کارگردان به سراغ یک فیلم سخت تاریخی برود و کاش «جامه دران» در سودای سیمرغ جایی داشت تا دیگر عوامل این فیلم دیده می‌شدند./ سوره سینما

«جامه دران» حمیدرضا قطبی بر اساس فیلمنامه ای از ناهید طباطبایی و قطبی و بازنویسی امیر مهاجر، اقتباسی از رمانی به همین نام به قلم طباطبایی است. فیلم در سه اپیزود -که مقاطع زمانی گذشته تا حال را به شکل مجزا روایت می کند- داستان زندگی زنی به نام شیرین را دنبال می کند. اپیزودیک بودن فیلم این امتیاز را به کار داده که در هر بخش یک کاراکتر زن به واسطه ارتباطش با شیرین محوریت پیدا کند و به این ترتیب با کنار هم قرار گرفتن قصه زندگی مادر و مادرخوانده شیرین، درام زندگی او تکمیل شود. اپیزود اول در زمان حال می گذرد و با آمدن شیرین پس از سال ها از خارج از کشور برای مراسم فوت پدرش آغاز می شود.

     این بخش روایتی خاص همراه با تعلیق های هوشمندانه و جذاب دارد که قصه را با علامت های سوالی مواجه می کند که به تدریج در همان اپیزود و اپیزودهای دیگر به این پرسش ها جواب داده می شود. به خصوص گروه بازیگران و فضاسازی این اپیزود که واگویه های شیرین را به گوش مخاطب می رساند جذابیت کشف رمز از زندگی این کاراکتر و ابهام های پیش روی او را بیشتر می کند. همان طور که اشاره شد حضور مهتاب کرامتی و افسر اسدی هم به قوام یافتن این کاراکترها و روابط شان و البته فضاسازی لازم کمک کرده است. در اپیزودهای بعد به تدریج زمان به عقب رفته و ابتدا روایت مادر شیرین به تصویر کشیده می شود که از خلال آن معلوم می شود او یک مادرخوانده است. در این بخش به واسطه باورپذیر نبودن فضا، روابط و مناسبات این زمان خاص و البته جنس شخصیت ها و پرداخت آنها که حتی در دیالوگ ها نیز نمود پیدا کرده، جدیت و پیچیدگی این درام و طبعا فضاسازی با مشکلاتی مواجه می شود که به همراهی تنگاتنگ با کار لطمه می زند. به خصوص در این دو اپیزود، نریشن که کلیدی برای پی بردن به درونیات شیرین در اپیزود اول و تاکید بر تنهایی و نداشتن حرف مشترک با اطرافیان بود، کارکرد دراماتیک خود را از دست داده و تبدیل به تمهیدی برای ارایه اطلاعات مستقیم می شود که در بسیاری از موارد بیان کننده همان رویدادی است که در صحنه رخ می دهد و مخاطب شاهد آن است. طبعاً این وجه برآمده از منبع ادبی اقتباس است و در صورتی می توانست تبدیل به مولفه ای دراماتیک در یک اثر سینمایی شود که کارکردی هوشمندانه همچون اپیزود اول پیدا می کرد. در اپیزود سوم که به روایت مادر روستایی واقعی شیرین می پردازد این اشکال در بازسازی روابط و شخصیت پردازی ها و البته نریشن غیرکاربردی بیشتر خودنمایی می کند.

    نکته پایانی اینکه پرداختن به قصه زندگی زنانی از یک خانواده در چند نسل و در طول زمان، لزوما نمی تواند یک اثر را واجد نگاه جامعه شناسانه به این قشر در گذر زمان کند، همان طور که «جامه دران» در نهایت یک فیلم قصه گوی سرراست است که با دقت نظر در شخصیت و درام پردازی می توانست تبدیل به اثری هوشمندانه تر شود. / اعتماد

 


با عضویت در خبرنامه استاروی همیشه بروز باشید.

ایمیل خود را بدون www وارد کنید!

اشترک در گوگل اشترک در گوگل پلاس اشترک در استامبل آپن دیگ اشترک در کلوب اشترک در فیس نما اشترک در تویتر اشترک در فیسبوک

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.